Långt inlägg om dom senaste dagarna!



Hejsan allihopa!
Förlåt att jag inte skrivit sen i måndags, jag har lixom haft fullt upp med kiosken och
kompisar! Men jag har det i alla fall haft det bra i veckan!. Jag kan berätta:
I måndags så stog jag ju i kiosken på kvällen, det gick ganska bra, asså det kom ganska
många kunder! Sen kom mamma och hämtade mig och då for vi ju till våra grannar och
åt god middag. Jag var med deras barn, Isak och Tim, dom är 4 och 8 år. Så jag fick leka
lite killlekar...Men det var inte jättetråkigt faktiskt. Sen såg vi film, vi såg draktränaren. Den
är faktiskt ganska bra. Sen for vi hem och sov.

I tisdags så kom Klara till mig kring 10:30 och då åt jag frukost sen gjorde vi nåt och efter
det så åt vi lunch och sen for vi till kiosken(jag måste ju stå där varje dag, typ ett sommarjobb)
och då stog vi där till kl:15, typ och då cyklade vi hem till mig och åt middag. Efter det for vi till
solvik och hälsade på Cissi. Hon är ju på konfaläger där. Sen på vägen hem hämtade vi upp
Cissi (Inte min syrra, utan en kompis!) och då följde hon mig hem och sov över till onsdag, idag.

Onsdag(idag) så vaknade jag, och Cissi kring 10 då åt vi frukost sen satt vi på mitt rum och
pratade en stund. Sen åt vi lunch. Sen var det dags att fara till kiosken igen. Vi fick inga kunder
föränn ungefär kl:13:30, då hade vi stått en och en halv timme. Men i alla fall så kom det några
då blev vi glada, hihi. Sen efter en stund kom det ännu mer folk. Efter ett tag kom Matte och
frågade om vi ville ha fika hos han(han bor nära kiosken) , så vi gick dit och fikade. Sen då
ringde hon som är "chef" för kiosken(Kajsa heter hon) och sa att glassbilen skulle komma,
så vi gick ner, fast glassbilen kunde inte komma till kiosken för det var vägarbetare där så
han vände. MEN då fyllde Kajsa hennes bil med glass så då kom glassen till kiosken. Sen
då var vi kvar en halvtimme, typ sen kom pappa och hämtade oss. Och nästan direkt efter
vi kommit hem så kom Cissis föräldrar. Efter det åt vi middag. Seeeen var det dags att fara
till kiosken igen. Det kom några ikväll också. Sen cyklade jag hem och nu sitter jag här.


Phuhh, nu har jag skrivit allt. Men det kommer snart ett till inlägg.


NÅN SOM ORKADE LÄSA HELA INLÄGGET???


Kommentarer
Postat av: Fanny

Ja?

2011-06-28 @ 11:26:36
URL: http://fahony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: